صنایع بسته بندی | ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی

صنعت بسته بندی یکی از بزرگترین و گسترده ترین صنایع در جهان می باشد.این صنعت به دلیل گستردگی محصولات غذایی و دارویی و .. ماشین آلات و دستگاه های مختلفی را در بر میگیرد.در این صفحه می خواهیم به معرفی برخی از دستگاه ها و ماشین آلات صنایع بسته بندی بپردازیم.

 

صنایع بسته بندی

صنایع بسته بندی

 

ماشین آلات و تجهیزات صنایع بسته بندی

 

در صنایع بسته بندی به صورت عمده سه مدل محصول برای بسته بندی وجود دارد :

 

محصولات جامد :

مانند نان , همبرگر ، قطعات خودرو ، ماسک های بهداشتی و … که طیف وسیعی از محصولات را بر میگیرد.

دستگاه هایی که برای بسته بندی این محصولات ساخته می شوند شامل :

  1. دستگاه بسته بندی پیلوپک افقی که به صورت نایلونی یا سلفونی و به صورت تکی و چندتایی می تواند عملیات بسته بندی را انجام دهد.
  2. دستگاه بسته بندی ترموفورمینگ که به صورت بسته بندی با ظرف پلاستیکی بوده و امکان بسته بندی به صورت خلا را نیز به شما می دهد.

 

محصولات مایع :

محصولات مایع  شامل مایعات روان مانند آب ، آبمیوه ، انواع شربت و … ، مایعات نیمه روان مانند عسل ، انواع شیره و … و مایعات غیر روان مانند گربس ، کرم های بهداشتی و … می باشد.

دستگاه هایی که برای این منظور طراحی و ساخته می شوند شامل انواع پرکن ها (پیستونی – ثقلی – پمپی) انواع درب بند ها و انواع لیبل زن و شیرینک لیبل می باشد که با توجه به نیاز مشتری به صورت های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و دستی طراحی و ساخته می شود.

همچنین در بسته بندی مایعات می توان از دستگاه های دیگری مانند دستگاه ساشه مانند سس و یا دستگاه ترموفورمینگ مانند عسل های تک نفره استفاده کرد.

 

محصولات پودری:

بسته بندی انواع پودر توسط دستگاه ساشه یا بسته بندی عمودی انجام میگیرد.این دستگاه می تواند یک یا چند پودر مختلف را با وزن دلخواه (ساشه توزینی) مخلوط و بسته بندی نماید.

البته این بسته بندی صرفا برای پودر نبوده و توسط این دستگاه می توان انواع حبوبات , آجیل و … را بسته بندی نمود.

 

  نظرات

2 دیدگاه برای “صنایع بسته بندی | ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی”

  1. ماشین سازی سینا گفت:

    […] دار صنعتی یا لیبل چسبان یکی از دستگاه های پر مصرف در صنایع بسته بندی جهت چسباندن انواع لیبل پشت چسب دار بر روی سطوح و ظروف […]

  2. […] از مزایای این نوع بسته بندی این است که نیاز به اپراتور ندارد و به صورت اتوماتیک و […]